De vijver van actief werkzoekenden is klein. Veel organisaties concurreren om dezelfde, beperkte groep talent. De echte kans in de arbeidsmarkt ligt bij de veel grotere, onzichtbare groep latent werkzoekenden. Hen bereik je echter niet op traditionele wijze. De uitdaging is om hen te vinden en te boeien op de platformen die zij dagelijks gebruiken, van LinkedIn en META tot Google.

Digitale wervingscampagnes zijn het strategische antwoord op deze uitdaging. Dit is de kunst van het gericht adverteren: met een datagedreven aanpak zorgen we dat jouw werkgeversverhaal en vacatures die specifieke, moeilijk bereikbare doelgroep bereiken. Onze specialisten ontwikkelen campagnes die zijn afgestemd op elk kanaal en elke fase van de kandidaatreis. Dat levert niet alleen een groter en kwalitatiever bereik op, maar ook een meetbare stroom van sollicitanten voor je moeilijkst vervulbare posities.

Dit is de Hellopublic-aanpak

1. De strategie en het campagneplan

De blauwdruk voor succesvol adverteren

Elke effectieve campagne begint met een plan. Op basis van de doelgroep-analyse bepalen we de meest effectieve kanaalmix en formuleren we de kernboodschap. We stellen een gedetailleerd campagneplan en een mediabegroting op, zodat we weten wie we gaan bereiken, met welk verhaal en met welke middelen.

2. De creatie en lancering

Van boodschap naar actieve campagne

Onze strategen en ontwerpers creëren overtuigende advertenties (beeld en tekst) die zijn geoptimaliseerd voor elk specifiek kanaal. Tegelijkertijd richten onze recruitment marketeers de campagnes technisch in, met targeting op de juiste doelgroepen en zorgen ze voor een vlekkeloze lancering.

3. De monitoring en optimalisatie

Van data naar beter resultaat

Vanaf de start monitoren we de prestaties van de campagne. We analyseren de data: welke advertentie werkt het best? Via welk kanaal komt het meest kwalitatieve talent? Op basis van deze inzichten sturen we de campagnes bij en optimaliseren we de inzet van het budget om het rendement te maximaliseren en steeds betere resultaten te behalen.

"Bepaalde profielen zijn steeds lastiger te bereiken via onze eigen kanalen. Dat is voor ons de belangrijkste reden geweest om met de wervingscampagnes te starten.”
Fiona de Vroomen Coördinator Werving & Selectie en Mobiliteit
Fiona de Vroomen