Een herkenbaar en consistent werkgeversmerk ontstaat niet vanzelf. Het vereist een doordachte contentstrategie om ervoor te zorgen dat elke uiting bijdraagt aan hetzelfde, overkoepelende verhaal.

Een goede contentstrategie is de blauwdruk voor effectieve arbeidsmarktcommunicatie voor de overheid en start altijd bij de waardepijlers uit de EVP. Deze pijlers, de kern van jullie belofte, vertalen we naar een centraal, creatief concept dat als rode draad fungeert. Vervolgens organiseren we de content in thematische content clusters en werken dit uit in een praktisch contentplan met een concrete kalender.

Dit is de Hellopublic-aanpak

1. De strategische briefing

De ingrediënten voor een sterk verhaal

Om tot een effectieve strategie te komen, starten we altijd bij de kern van de organisatie. We analyseren de waardepijlers uit de EVP, de doelgroep-profielen en de communicatiedoelstellingen. In deze fase bepalen we samen de strategische kaders, de toon en de boodschap die we willen overbrengen als fundament voor het creatieve proces.

2. Concept- en strategieontwikkeling

Het creatieve haakje dat blijft hangen

Met de strategische kaders helder, ontwikkelt ons creatieve team een overkoepelend, onderscheidend concept. Dit is het centrale, creatieve ‘haakje’ dat als rode draad door alle toekomstige content zal lopen. We presenteren één of meerdere conceptrichtingen die het werkgeversverhaal op een authentieke manier vertellen.  

3. Het contentplan en de kalender

Van idee naar concreet actieplan

We vertalen het gekozen concept naar thematische content clusters en werken dit uit in een praktisch contentplan. Dit plan wordt vervolgens gevisualiseerd in een gedetailleerde contentkalender voor de komende periode, die precies aangeeft welk verhaal we wanneer, via welk format en via welk kanaal vertellen.