Bereik zelfs latent werkzoekenden via social media

Social Recruitment

Blonde vrouw gemeente meierijstad

Met social recruitment bereik en verleid jij latent werkzoekenden

De beste kandidaten zijn vaak niet actief op zoek naar een nieuwe baan, maar reageren wél als ze op een mooie functie worden gewezen. Wij noemen dit de passief of latent werkzoekenden. Met social recruitment bereik en verleid deze kandidaten op de platformen waar ze al zijn: social media.

Met gerichte targeting en een aantrekkelijke boodschap richten wij de aandacht van passende kandidaten op jouw organisatie. Verleid jij jouw toekomstige kandidaten binnenkort om voor jouw organisatie te kiezen?

Social recruitment

Van hagelschieten naar gerichte boodschap

Je zoekt een nieuwe werknemer met een specifieke achtergrond. Grote kans dat de beste kandidaat een goede baan heeft en daar eigenlijk prima op zijn plek zit. Deze persoon is niet actief op zoek naar een nieuwe baan en komt niet op vacaturewebsites. Nooit.

Maar als iemand diegene wijst op een interessante functie, kan het zomaar zo zijn dat deze persoon wél op een vacature reageert. Hoe bereik je deze potentiële werknemer? En hoe verleid je hem om ook daadwerkelijk te solliciteren? Wij ondersteunen je daarbij!

Vraag een introductie aan
Pam en Nikki

De kracht van social media

Bereiken, verleiden en converteren van kandidaten

Latente werkzoekenden moeten jouw vacature tegenkomen op platformen waar ze al zijn. Denk aan social media plaformen, Youtube en Google. Wij targeten gericht op deze goede, passende kandidaten met aantrekkelijke advertenties. Zo verleiden we hen tóch te reageren op jouw functie.

Dat doen we door ze verschillende advertenties te laten zien. De eerste keer roepen we alleen nieuwsgierigheid op, waarmee we ze voor het eerst triggeren. Daarna verleiden we ze door in te gaan op de voordelen van de werkgever en functie. Daarna converteren we ze: ze solliciteren daadwerkelijk op de baan.

image

Dit is de Hellopublic-succesgarantie. Naar de juiste kandidaat in 3 stappen.

Stap 1

Vraag vrijblijvend en kosteloos advies aan voor jouw vacature.

Stap 2

Je ontvangt een gedetailleerd campagnevoorstel.

Stap 3

We evaluëren na de campagne. Niet goed? Geld terug.

‘Wij gebruiken regelmatig Social Recruitment Campagnes van Hellopublic en zijn zéér tevreden over de resultaten in de vorm van kwalitatief goede kandidaten!’

Petra Hensen P&O Medewerker | Gemeente Koggenland
Petra Hensen P&O Medewerker | Gemeente Koggenland

Bereik de juiste kandidaat

Bereik tot wel 85% van de doelgroep met social recruitment

Samen met jou brengen we in kaart wie de ideale kandidaat is voor jouw vacature. Welke ervaring neemt hij of zij mee? Wat is de opleiding? En waar werkt diegene nu? We zetten slimme technologieën in waarmee we deze ideale kandidaten bereiken. Daarmee weten we jouw potentiële werknemers gericht te targeten.

We tonen jouw vacature aan exact de juiste doelgroep en bereiken naast actief werkzoekenden ook latent werkzoekenden. Zo bereik je ook de 75% van de arbeidsmarkt die nooit op vacaturesites komt, met de juiste propositie. Meer informatie? Neem contact op!

Samen aan de slag?
Twee jonge mannen lopend gemeente meierijstad

Bereik en verleid kandidaten op social media

Verleid latent zoekenden op hun favoriete social platform
Bereik tot wel 85% van de doelgroep
Gerichte targeting met slimme online technologieën

Samen aan de slag?

Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers en leg je wervingsvraagstuk aan ons voor. Samen gaan we op zoek naar de beste oplossing.

Liever direct bellen?
020-2611260

Veelgestelde vragen over social recruitment

  • Wat is social recruitment?

    Met social recruitment bereik en verleid jij latent werkzoekenden. Veel mensen zijn niet actief op zoek zijn naar een baan, maar staan wel open als er een nieuwe kans voorbijkomt. Zij bevinden zich bijvoorbeeld niet op jobboards. Door gebruik te maken van platformen waar deze mensen zich al bevinden, zorg je ervoor dat jouw vacature óók bij hen onder de aandacht wordt gebracht.

  • Waarom is social media belangrijk binnen recruitment?

    De krapte op de arbeidsmarkt vraagt om nieuwe manieren van werven. 75% van de doelgroep voor jouw vacatures is niet actief op zoek naar een baan, maar houdt wel zijn/haar ogen open. Door social media in te zetten trek je ook hun aandacht en vergroot je de kans op een succesvolle match.

  • Hoe zet ik een social recruitment campagne op?

    Op het moment dat er een vacature openstaat, is het van belang om eerst helder in kaart te brengen wie je zoekt voor de functie. Vanuit daar doe je onderzoek naar welke kanalen deze doelgroep gebruikt. Met een ijzersterke vacaturetekst, authentiek beeldmateriaal en goede copy voor je campagne, kun je van start met het inrichten van jouw campagnes op de desbetreffende social media kanalen. Lees ons artikel met alle do’s en don’ts! Wil je onze specialisten inzetten voor optimaal resultaat? Neem vrijblijvend contact met ons op.