Een werken bij-site is één van de beste manieren om je potentiële werknemers te verleiden. Het laat zien wie jij bent als werkgever. Het is daarmee één groot podium voor jouw werkgeversmerk.

Om goede kandidaten te werven is het belangrijk om meer van jezelf te laten zien dan je in een vacaturetekst kwijt kan. Hoe goed die ook geschreven is, het blijven alleen maar woorden. Het is lastig om je als fijne werkgever te etaleren op je ‘normale’ website. Daar wil je je richten op je bewoners of ondernemers. Een werken bij-site is een aparte website waar je de ruimte hebt om te werken aan je werkgeversmerk (employer brand) en te laten zien wie je bent. 

Laat zien wie je bent!

Op een werken bij-site heb je niet alleen volop ruimte voor het delen van je vacatures. Je kunt er écht laten zien wat je bedrijfscultuur is en welke carrièremogelijkheden er zijn. Ook is het de plek om je huidige medewerkers te laten vertellen wat de voordelen zijn van werken bij jouw organisatie. Dat doe je onder andere met video’s, foto’s en testimonials. Daarmee zet je jezelf neer als aantrekkelijke werkgever. 

Maar wat moet je precies op je werken bij-site zetten? Tijdens een Employer Value Proposition-sessie achterhalen we samen met jou en je collega’s wat dé redenen zijn om bij jouw organisatie te werken. We vragen alles bij je uit, onder andere over werksfeer, secundaire arbeidsvoorwaarden, waarop je collega’s trots zijn. Op basis daarvan komen we tot de unieke kwaliteiten van jouw overheidsorganisatie voor medewerkers.

De voordelen van een werken bij-site

Door in te zetten op storytelling, social proof en authentieke verhalen, speel je in op de emoties van de potentiële kandidaten. Daarmee verleid je ze sneller te reageren op jouw vacature. Je ontvangt meer en kwalitatief betere sollicitaties. 

Daarnaast heeft een werken bij-site een aantal praktische voordelen. Zo kun je al je vacatures op één plek beheren. Ook heeft Google een enorme voorkeur voor werken bij-sites en laat de zoekmachine de vacatures veel sneller zien.

Al onze templates zijn digitoegankelijk

Sinds eind 2020 moeten alle overheidswebsites voldoen aan de eisen van digitoegankelijkheid. Dat betekent dat ze voor iedereen, ook mensen met een beperking, goed te bezoeken moeten zijn. Denk bijvoorbeeld aan mensen die een muis niet goed kunnen hanteren of die (kleuren)blind zijn.

De templates van onze werken bij-sites voldoen uiteraard aan al deze eisen. Daarnaast adviseren we je op het gebied van huisstijl en de juiste inzet van video’s en andere content. We kunnen je begeleiden bij een externe audit en zorgen ervoor dat jouw site wordt goedgekeurd.

Ook aan de slag met een werken bij-site?

Bij Hellopublic zijn we gespecialiseerd in werken bij-sites en helpen je graag verder met je arbeidsmarktcommunicatie! Benieuwd hoe onze aanpak er voor jouw gemeente of overheidsinstelling uitziet? Neem dan contact op.